Otoimmün Hastalıklar

Benim Dünyam'da anlatılan her şey hastalık sürecimde yaşadıklarım ve tecrübelerimden ibarettir. Aldığım kararlar tamamen bana aittir. Doğruluğuna inanmadığınız hiç bir adımı atmayınız !!!

22 Şubat 2017 Çarşamba

Otoimmün Hepatit Nedir?

"Otoimmün hepatit, vücudun bağışıklık sistemi karaciğere saldırdığı zaman oluşan karaciğer iltihaplanmasıdır. Otoimmün hepatitin sebebi tam olarak bilinmese de, bazı hastalıklar, toksinler ve ilaçlar, özellikle kadınlarda olmak üzere, duyarlı kişilerde otoimmün hepatiti tetikleyebilir.
Tedavi edilmediğinde, otoimmün hepatit, karaciğerin skarlaşmasına (siroz) ve sonunda karaciğer yetmezliğine neden olabilir. Ancak, erken teşhis ve tedavi edildiğinde, otoimmün hepatit çoğunlukla, bağışıklık sistemini baskılayan ilaçlarla kontrol altında tutulabilir.
Otoimmün hepatit, ilaç tedavilerine yanıt vermediğinde ya da karaciğer hastalığı ilerlediğinde, karaciğer nakli bir seçenek olabilir." 
Hangi sağlık literatürüne bakarsanız bakın yukarıdaki açıklamayı göreceksinizdir. Eğer bir hastalığa sahipseniz ve nedenleri geniş spektrum içerisindeyse tıp dili hastalığınızın nedeni "sebebi tam olarak bilinmeyen hastalık" diye tanımlar. Ben buna inananlardan değilim. Yeryüzünde her şeyin bir nedeni vardır ve bu nedenlerdir sonuçları doğuranlar. Nedenler bulunmadan devam ettirilen her süreçte hüsranla sonuçlanır. O nedenle, hani o nedeni bilinemeyen hastalık var ya, bilinen(!) o ilaçlarla ,yukarıda da belirtildiği gibi, sadece baskılanır. Yani, tedavi edilmez. Zaten tanım buysa amaç sizce tedavi etmek olabilir mi? : )
İlaçları gereksiz mi buluyorum? Tabi ki, hayır. Kullanılan ilaçların mucizevi anlık etkilerine elbette inanıyorum. Ama, tedavi anlayışının sadece ilaç kullanmaktan ibaret olmasını kabullenemiyorum. 
Hastalıkla buluşma dönemimi, süreci, doktorların yaklaşımını, benim neler yaptığımı ve dahasını adım adım burada işleyeceğim. Benimle aynı pencereden bakan varsa, bu hastalığa çözüm bulunamayan ülkemizde belki çözümü araştırarak, sorgulayarak birlikte bulabiliriz diye ümitle bu yolda ilerleyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder