Otoimmün Hastalıklar

Benim Dünyam'da anlatılan her şey hastalık sürecimde yaşadıklarım ve tecrübelerimden ibarettir. Aldığım kararlar tamamen bana aittir. Doğruluğuna inanmadığınız hiç bir adımı atmayınız !!!

24 Şubat 2017 Cuma

OTOİMMÜN HASTALIKLARDA BESLENME

OTOİMMÜN HASTALIKLARDA BESLENME

Bu işe girişince benimde zaman zaman kafam karışmadı değil. Çünkü uygulanan binlerce tedavi diyeti var ki... Hangisi senin için ya da nereden başlamalı insan şaşırıyor. Ama okudukça araştırdıkça ve vücudunu dinledikçe ee birazda zaman verdikçe bir şeylerin değiştiğini farkediyorsun. 

Öncelikle şunu soralım kendimize: "Beslenme tedavisi" denen kavrama inanıyor muyuz?



                                       BAZI ŞEYLERE AKLIM YATMADI DA...


Beslenme üzerine yazmaya başladığımdan bu yana çok yol kat ettiğime inanıyorum. Yazdıkça bilgi düzeyim arttı, bilgi düzeyim arttıkça daha kaliteli yazılar yazmaya başladım diye düşünüyorum.

Ancak her yapılan araştırma veya paylaşım insanların bilgilenmesine değil, bazen kafalarının karışmasına da neden oluyor...

Sayfamı takip eden bir kişi, bir kaç paylaşımımı okuduktan sonra mesaj atmış. Attığı mesaj da diyor ki;

"Az önce gördüm sayfanızı. Cok kafam karıştı. Ben MS hastasıyım. Süt ve süt ürünleri yani yoğurt tüketmeyecek miyim? Birde gluten gerçekten zararlı mı?"

Buna nasıl bir cevap vereyim diye düşünürken başka bir takipçim ile yazışmalar aklıma geldi. Bu yazışmalar cevap verir herhalde diye düşündüm;

Takipçi; 
Yine bir sorum olacak müsaitseniz .....bey ile de yazıştık,sizin önerdiğiniz beslenme metodları uygulamaya başlamış. Bazı seylere aklim yatmadı da

Otoimmun Hastalıklarda Beslenme Tavsiyeleri / Hakan Reşat Kireç;
Ne mesela

Takipçi; 
Mesela Meyvenin yasak olması

Otoimmun Hastalıklarda Beslenme Tavsiyeleri / Hakan Reşat Kireç;
Aklınıza yatmayanı uygulamayın :))

Takipçi; 
Bakliyatın yasak olması Glutensiz un grubunun yasak olması Patates Vb Bir sebebi vardır mutlaka söylediğinize göre ayrıntıyı öğrenmek istedim.

Otoimmun Hastalıklarda Beslenme Tavsiyeleri / Hakan Reşat Kireç;
Dediğim gibi Aklınıza yatmayanı uygulamayın :)) ben kimseyi ikna etmek için açmadım bu sayfayı ve uğraşmam da ikna etmeye. Ben bilgiyi veririm kişi ister uygular ister uygulamaz o kendi tercihidir.

Takipçi; 
Tesekkür ederim

Nasıl sizce de cevap olmuş mu?

Bir de başka bir takipçiyle bir yazışma da şöyle;

Takipçi; 
İyi aksamlar Benim şikayetim dört ay önce karin ağrısıyla doktora gittim.Ultrason kan tahlili yapıldı bir şey çıkmadı. Kolonoskopi oldum bir şey çıkmadı. Ama karın ağrım geçmiyor ve dışkı sürekli şekilsiz yumuşak dışkılama oluyor Ve aksamları aşırı gazım oluyor. Bundan nasıl kurtulacağım ben .Psikolojim çok bozuldu. İki küçük oğlum var Ve onlarla bile ilgilenemiyorum.

Otoimmun Hastalıklarda Beslenme Tavsiyeleri / Hakan Reşat Kireç;
Bugün paylaşım yaptım kronik ishal durumlarında ne yapılması gerektiğini o paylaşımdaki tavsiyeleri uygulayabilirsiniz

Takipçi;
Yememek alakası yok çok denedim zaten kilolu değilim. Gazım hiç bitmiyor. İkinci doğumdan sonra oldum böyle. Bu karın ağrısı ile nasıl yaşanır bilmiyorum. Fibromiyalji de var zaten Karın ağrısını biraz da o yapıyor.

Otoimmun Hastalıklarda Beslenme Tavsiyeleri / Hakan Reşat Kireç;
Bakın karın ağrısı mide ya da bağırsaklarda tümör gibi oluşumlar yoksa oluşan ağrılar yeme içme ile ilişkilidir. Önce bunu kabul etmeniz gerekir. Eğer bunu kabul etmiyorsanız yapabileceğim bir şey yok maalesef çünkü ben beslenme danışmanlığı yapıyorum.
Bütün bunları niye paylaştım, anlamışsınızdır umarım. İnsanlar hem kendilerini hasta eden beslenme düzeninden vazgeçmek / taviz vermek istemiyorlar. Hem de iyileşmek istiyorlar.
Beslenmenin bir tedavi yöntemi olduğunu hala anlamamış / ya da bunu kabul etmemiş insanların bu yüzden iyileşme moduna girmeleri maalesef çok zor.
Ben elbette "benim söylediğim her şey doğrudur iddiasında" değilim. Sadece günümüzün bilimsel doğruları ve tecrübelerim sayesinde insanları bilgilendirmeye çalışıyorum.
Geçen yaklaşık 2 saat yabancı kaynaklardan okuyup derlemek ve yazmak içinde 1 saatimi harcadığım bir paylaşımımın altına birisi " Yaa geçicen bunları" diye yorum yazdı..:))
Ben de geçtim tabi, kişiyi engelleyip tekrar doğru bildiğim şeyleri yazmak için bilgisayarımın başına geçtim..:))
Klasik tıp uygulamalarıyla iyileşememiş kişilerin beslenme düzeni ile iyileşmesi, hastalıklarını ilerlemeyi durdurmaları, geriletmeleri mümkün. Ama önce buna inanmaları ve buna uygun yaşam biçimi ve beslenme düzenini oluşturmaları gerekir.
Daha önce yazdığım bir uyarıyı tekrar hatırlatayım: Dietler tutulan takımlar ya da mensup olunan dinler gibi değiştirilemez kuralları bozulamaz oluşumlar değildir. İhtiyacınıza göre bir diyetten diğerine olmazsa yine eski diyetinize geçiş yapabilmek gayet mümkün..

Bunları yapmadan / kabul etmeden iyileşme şansınız maalesef yok. Ne yapsam iyileşemiyorum psikolojisi içinde düşük yaşam kalitesini kabul etmiş şekilde yaşamaya devam edersiniz maalesef..

Aklınızda Olsun
                                                                                                                              Sevgiyle..

Hakan Reşat KİREÇ
Veteriner Hekim
https://www.facebook.com/sagliklibeslenmeveegzersiz/
http://hrksaglik.com/blog


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder