Otoimmün Hastalıklar

Benim Dünyam'da anlatılan her şey hastalık sürecimde yaşadıklarım ve tecrübelerimden ibarettir. Aldığım kararlar tamamen bana aittir. Doğruluğuna inanmadığınız hiç bir adımı atmayınız !!!

3 Ağustos 2017 Perşembe

GÜMRÜK SORUNU NE ALAKA DEMEYİN!!!

02/08/2017

Gene insanların duyarsızlığına ve paylaşımsızlığına keşke diyeceğim. Çünkü keşke birileri bunları tecrübe ettiğinde yazıya döküyor ve paylaşıyor olsaydı belki süreci daha net görebilir, bir sonraki hamlemizi ona göre yapabilirdik. Keşke en azından tecrübe ettiğini bildiğim insanlara sorduğumda insancıl bir cevap alabilseydim. 

Yurtdışından içeriği ne olursa olsun ürün sipariş etmek Türkiye'nin büyük bir sorunu. Heleki bu gıda içerikli bir ürünse. İthalat ihracaat firmasında çalışıyor, gümrükte ve yurtdışı kargo firmalarında tanıdıklarım olmasına rağmen zorluk yaşamış biri olarak yazıyorum. Ama ne gümrük ne de kargo firmaları bu prosedürlerle ilgileniyor ya da ilgilenmek istemiyor.

Türkiye'den edindiğim ürünleri mükemmel oldukları için tercih etmiyorum bir çoğunun çok eksiği var ama ulaşabildiğim iyi diyebileceğim ürünler sadece bunlar. Eminin olun seçtiğim her ürün tek tek araştırdı, labaratuvarları ile görüşüldü. Kimisi hammadeden dolayı, kimisi ekstrakt oranından dolayı, kimisi güvenilir olduğu için tercih edildi. Kimiside imkansızlıktan ve başka seçenek olamamasından dolayı...

Çaresizliği belki bu yolla çözebilirsem ilerisi daha kolay olur diye düşündüm ve Probiyotik, Selenyum, Magnezyum siparişini iherb.com üzerinden yapmak istedim. Neden iherb.com derseniz, daha güvenilir ve anlaşılır olduğu için. Ürün içerikler, olumlu olumsuz tüm detaylar açıkca belirtilmişti. Hiçbir ürün içinde Türkiye'ye kısıtlamaları yok.

Sürecin işleyişi nedir?

Sipariş oluşturulunca USD olarak ödemenizi yapıyorsunuz. Türkiye gümrük sınırı 30 USD'ye düşürüldüğü için ben o sınırı geçmemeye ve siparişlerimi parçalı vermeye karar verdim. Sipariş aynı gün işleme alındı ve 2 gün sonrasında Amerika'dan yola çıktı. Yaklaşık 2 hafta sonra gümrüğe geldi ve orda kaldı :)

Siparişim gümrükte takıldı, üzerinde "healty product" yazdığı için. Sonrasında gümrükten PTT aracılığı ile telgraf aldım ve telgraf içeriği böyleydi.



Tanıdığım gümrük ve kargo firması ile de iletişime geçtim ancak REÇETE şarttı. Eğer sonrasında sorun çözülmez ise yardımcı olabileceklerdi.

İşte bu noktada bu hastalığın ve bu yardımların bana en büyük katkı sağladığı kişi/kişiler devreye girdi. Hemen doktora reçete ettirdik. Bildiğimiz kaşe ve imzalı, ürünlerin açık ismi ve dozu belirtilen reçete edindim. Anlaşabildiğim doktorlar edindikçe çok mutlu oluyorum :) Telgrafta belirtilen evrakları ilgili postaya ilettim. Yaklaşık 2 hafta gümrükte esir tutulan siparişim toplamda 4 hafta sonra elimdeydi.

Özetlersek, benim tecrüme göre sağlık sitesinden ise bu alışveriş ve kargo üzerine başka bir şey yazdırılamıyorsa ( yalancıktan "kitap" gibi:) ) reçete şart. Reçete yazdırmakta zor değil diye okudum bir çok sitede. Sağlık ocakları da yazabiliyormuş. 

Sonuç ne dersek, Türkiyedeki ile aynı fiyata ama tam 10 kat daha  kaliteli içeriğe sahip probiyotik edindim. Zaman 1 ay uzun evet ama öncesinden planlanıp ayrı ayrı siparişler verilebilir.

1 yorum:

  1. aynı sorunu yaşıyorum paylaşımınız için çok teşekkür edrim

    YanıtlaSil