Otoimmün Hastalıklar

Benim Dünyam'da anlatılan her şey hastalık sürecimde yaşadıklarım ve tecrübelerimden ibarettir. Aldığım kararlar tamamen bana aittir. Doğruluğuna inanmadığınız hiç bir adımı atmayınız !!!

9 Ağustos 2017 Çarşamba

BESLENMENİN GÜCÜ







"Blogunuzu yaklaşık 5 aydır takip ediyorum. Değerlerinizin düşmesine ve Immuran'ı bırakmanıza çok sevindim :) İnşallah kortizonu da en kısa zamanda bırakır ve iyileşirsiniz.

Bu hastalıkla mücadele ederken beslenme ve diyete ne kadar önem verdiğinizi gördüğüm için ben de size hikayemi yazmak istedim.

Bana da Mayıs'ta otoimmun hepatit başlangıcı teşhisi koydular. Hala tam emin olamıyorlar aslında :)

Geçen sene Kasım ayında tesadüfen yaptırdığım tahlillerin birinde karaciğer enzimlerim ALT, AST  (ALT:90 AST:49) yüksek çıktı. (Benim tahlil yaptırdğım labda ALT, AST değerler skalası <33 şeklinde .)
Fakat ben kendim hiçbir şey hissetmiyordum. Benim hikayem böyle başladı. Aralık - Mayıs arası Ursactive ve E vitamini kullandım. ALT değerlerim bir ara yükseldi sonra indi ama en düşük değeri ALT:81 oldu bu süre boyunca. 

Bu süre zarfında ANA, anti DS-DNA, çölyak testleri ve bir sürü başka testler de yapıldı. Sadece ANA pozitif çıktı. Bendeki sorun ANA pozitif, ALT,AST yüksek olması idi. Diğer karaciğer değerlerimin hepsi normal idi.  
Mayıs ayında doktorum artık biyopsi yapalım dedi. Ben biyopsi sonucunu alana kadar çok umutluydum bende birşey yok diyordum. Fakat biyosi raporunda orta derecede kronik hepatit çıktı. Çok üzüldüm. Doktorum kortizona başlamamız lazım dedi.

Ben de sizi takip ediyordum zaten ve bir arkadaşım da bağışıklık sisteminde bazı sorunlar bağırsak florasının bozulması ile ilgili olabilir böyle şeyler okudum deyince konuyu derinlemesine araştırdım. Diyetisyene gitmeye başladım. Diyetisyenim gıda intolerans testi önerdi ve bu şekilde diyet yaparsam 2 ay içinde değerlerimin düşeceğini söyledi. Doktorumdan kortizon kullanmadan diyet yapmak için 2 ay izin aldım ve diyete başladım.
Doktorum diyetin bir işe yaramayacağını söylemişti.

Benim gıda intolerans testi (York ya da Cambridge degil, ImmuPro300 yaptıdım) sonuçlarımı şöyle özetleyeyim :
Yumurta  - şiddetli intolerans
Guar unu(belki biliyorsunuzdur bir çeşit katkı maddesi) - şiddetli intolerans
Süt ve süt ürünleri - orta derecede intolerans
gluten  - düşük seviyede intolerans
sarımsak - düşük seviyede intolerans
karabiber - düşük seviyede intolerans
zeytin ve zeytinyağı - düşük seviyede intolerans

Yukarıdaki sonuç paleo diyetine benziyor değil mi ? :)  Ama benim diyette ekstradan zeytinyağı, karabiber, sarımsak yok.


Diyetisyenim buna göre bir diyet hazırladı.Ayrıyeten tüm hazır paketli gıdaları, çok şekerli meyveleri ve nişastalı maddeleri de çıkardı. Ve ben  başladım. Bugün 72.günümdeyim diyetimin.

Diyet yaparken yine Ursactive ve E vitaminini kullanıyorum.

Diyete başlamamın 7.gününde - 5 Haziran'da yaptırdığım tahlillerde ALT:88, AST:47 idi, Diğer karaciğer değerim normal idi. 

7 Temmuz'da yaptırdığım tahillerde ALT:60 ve AST:40 oldu :)

7 Ağustos'da yaptırdığım tahlillerde ise ALT:39 ve AST:32 oldu :) 

Diyetten önce sadece Ursactive kullanırken değerlerim hiç bu kadar düşmemişti. 

Doktorum değerlerimdeki bu düşmeye  hayret ediyor ve açıklayamıyor. En son tahlil sonuçlarımdan sonra diyetle devam edelim, kortizona başlamıyoruz dedi :)

Şu an diyete devam ediyorum. İleriki günlerde diyetisyenim sanırım bağrısak florası için gaita testi isteyecek. 

Hikayem biraz uzun oldu, umarım sizi sıkmamışımdır. 

İyi ki bu blogu açmışsınız, sayenizde çok bilgi edindim.

Sağlıklı ve mutlu günler dilerim :)

Sevgiler,
Suna"


Hatırlarsanız eliminasyon diyetinden ve tekrar tanıtımdan bahsetmiştim. Kısaca özetlersem ; AIP(Autoimmune Paleo Diet) te yasak olan tüm gıdaları, tüm tahıllar/tüm baklagiller/ tüm süt ve süt ürünleri yumurtada dahil/ kuruyemişler/ patates/ domates/ patlıcan/ biber/ baharatlar/ tohumlar ve tohum yağları(ayçicek, mısır, keten tohumu gibi) hepsini beslenmenizden 3 haftalık süreç kadar çıkarıyorsunuz. Sonrasında süt ve süt ürünleri, tahılları asla vücuda tanıtmıyorsunuz yani artık hayatınızdan çıktılar. Diğer tüm besinleri tek tek ve belirli periyotlarla ekliyorsunuz. Eklenen besin için vücuttaki tepkiyi gözlemliyorsunuz. Mesela, kuru fasülye yediniz ve sonrasında sancı,gaz ya da her hangi başka bir septom gözlemlediniz. Bu demektir ki, vücudunuz fasülyeyi istemedi. Gibi... Bunu ayrıntılı olarak araştırabilirsiniz.

Gelelim Suna hanıma... Suna hanım bu diyeti yapmamış ve intolerans testi yaptırmış Pyasada bir çok test mevcut güvenilirliği ve hangisinin daha güvenilir olduğu tartışılır bence en güvenilir eliminasyon diyeti hemde bedava. Diyete başlamaya karar verdiğimde ve besinlerin gücüne inandığımda bende bu intolerans testini çok araştırmıştım ama kortizon kullananlarda kortizonu bıraktıktan 1 ay sonra bu testin yapılması istenir. Çünkü kortizon böbrek üstü bezinden salgılanır ve tüm hormonal yapınızı değiştirir.

Suna hanım  kendi için en doğru olanı yapmış. Erken teşhis edilen hastalığına hemen müdahale yapmış ve azcık şundan yeyim azcık bundan yeyim dur bir şey olacak mı diye zaman kaybetmemiş ve bir an önce konuyu netleştirmiş.

Yanlız yukarıda yazan gıdalar sadece Suna hanım için geçerli. İntolerans herkeste farklıdır. Evrensel bir kanıt vardır o da TAHIL ve SÜT ÜRÜNLERİ TÜM İNSANLARA ZARARLIDIR. İnsan doğası gereği intölerans duyar bu besinlere.

Birde şunu demeliyim " EE ben süt içtim,ekmek yedim bir kötülük hissetmedim gaz yok sancı yok. Ama..." bu sizin ne kadar iyi doktor olup olmadığınıza da bağlı. Her insan maalesef kendi kendini doktoru olma yetisine sahip değildir. Bu noktadaki tek önerim. İspatlanmış doğrulara inanın ve YEMEYİN. İnanın bir şey kaybetmezsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder