Otoimmün Hastalıklar

Benim Dünyam'da anlatılan her şey hastalık sürecimde yaşadıklarım ve tecrübelerimden ibarettir. Aldığım kararlar tamamen bana aittir. Doğruluğuna inanmadığınız hiç bir adımı atmayınız !!!

5 Nisan 2018 Perşembe

BEBEĞİM İLE 11 HAFTA :)



Artık benim adım emriyo değil, fetüsmüş anne izlediğin videolardan duydum 
4 cm oldum evet, çeri domates gibiyim :)
Burda çok rahatım dönüp yuvarlanıyorum ohhhh...
Organlarım nerdeyse tamamlandı
Ağzım bile var
Birde hıçkırıyorum ben, reflekslerim ve sinir sistemin güçlüymüş
Kemik yapısı oluşuyor bol kasiyum depolayacağım senden
Aslında cinsiyetimde belli ama siz organımı henüz göremiyorsunuz
Biliyor musun? İlk çişimi yaptım bile ben :)
İkili test, ense kalınlığı falan için doktora gittin?
Ben sağlıklı mıyım diye herkes merak içinde farkındayım
Sağlıkla kavuşacağız biz baksana zaman nasıl hızlı geçiyor


1,5-2 kiloda almışsın üzülme sen zaten fit bir anne olacaksın 
Birde mide bulantısı ve halsizlik gitti ama mide yanmaların başladı farkındayım
Arada baş ağrında olabilir biliyorum biraz idare edeceğiz
Havalarda ısınıyor ne güzel biraz spor yapalım artık
Bana güzel güzel mamalar gönder ordan bide
Tamam mı?

..................................................................................................................................... 

 02.04.2018 itibari ile bebişimiz 11+2 haftalık :) İkili tarama testimiz tamamlandı ve ilk izlenimler gayet olumlu idi. Ense kalınlığımız, baş popo mesafemiz ve burun kemiğimiz hepsi güzel sonuçlar gelecek içiniz rahat olsun dedi. Doktorumuza güvenimiz sonsuz. 

Ultrasonda onu izlemek o kadar tarifsiz bir duygu ki. Başlarda görür görmez ağlamaya başlıyordum şimdi sırıtarak 5 dk ekrana bakıyorum doktor da bana :D O kadar hareketli ki ne eli ne ayağı sabit duruyor. 

Bu haftada cinsiyeti aslında belli ancak organ gelişimi net olmadığı için doktorlar ileri ki haftaları beklemeyi tercih ediyorlar. O kadar çok ultrason görüntüsü izledim ki doktora yorumlayıp doğrulatıyorum :D Tahmin ettim erkek dedim. Doktor çekimser davrandı ancak bir tahmin isterseniz erkek olasılığı yüksek dedi. Etrafımda kuzenim hariç bir kişi bile kız olarak tahminde bulunmadı zaten. Bizde psikolojik olarak etkilendik bu durumdan itiraf edeyim.

Benim için inanın hiç önemi yok önce sağlık. Kız da olsa erkek de olsa biz yıllar önce karar vermiştik isimlere zaten :D Kız olursa MİNA erkek olursa TOPRAK olucak inşallah :) 

İsme nasıl karar vermiştik daha doğrusu verdim onada değineyim bize anı kalsın:=)

Ben hiç evlilik ve çocuk diye yanıp tutuşan bir genç kız olmadım halbuki arkadaşlarım 18 yaşında çocuk hayalleri kurardı hatta kardeşim ve kuzenim 23 yaşında ve bekar olmalarına rağmen çocuk hastasıdırlar. Bense anca evlendikten 2 yıl sonra çocuklara sempatik olarak bakmaya başladım. Eşimde öyle yani biz ancak bu kavramı özümsedik. Burdan genç arkadaşlara tavsiyemdir emin olun her şeyin doğru zamanı var. Kurallara ve toplum düzenine yenik düşmenize hiç gerek yok. İster 20 yaşnda ister 30 ya da 40 yaşında anne baba olun hiç farketmez önemli olan ruhen beynen bedenen hazır olduğunuzda olun. Çok şükür ki öyle oldu.

Ve ben hep kız çocuklarına yakın hissederdim kendimi. Erkek çocuğu soğuk,sevimsiz gelirdi. Bebekken kız çocuğunu bile süslemek farklı zevk hala öyle düşünüyorum ama artık önce sağlık diyebiliyorum. Ne önemi var ki...

O nedenle kızım olursa adı hazırdı. İsim benim için çok önemli çünkü ömür boyu onu taşıyacağı gibi onu yaşatacak.Sizi bilmem ama isim kişinin hayatınıda şekillendiriyor. Mina o kadar kutsal bir isimdi ki kaldı ki duru bir çağrışım yapıyordu. Peygamber efendimizin ibadet ettiği en zirvede ki dağ.  Güçlü, temiz, aydınlık, zirvede... Hep farkındaydım ya oğlum olursa. İşte o çok zordu :) Sonra bir gün isim analizlerini dinliyordum ve "Toprak" ismi geçti. Nasıl bereket, nasıl huzur koktu bana anlatamam. Toprak KANDEMİR çok güçlü, otoriter, yönetici, zeki... Bana bunları çağrıştırdı siz "Ne alaka canım sende"diyebilirsiniz. 

Sonra eşime bahsettim iki ismi anında kabullendi. Ben işte bu yüzden seviyorum :)   Muhtemelen ona da o çağrışımları yapmıştı ancak anlaşamasaydık da ikinci isim hakkını tabi ki ona tanırdım. Böylelikle biz yaklaşık 1 yıl önce bu isimleri netleştirmiştik.

Halbuki yıl 2010 da yazdığımız bir notta hala 3 çocuk hayali var ama isimler şunlar Toprak, Nehir, Irmak... Yani orda kız isimleri hariç erkek isminde gene de istikrarlıymışız ben onu henüz farkettim.   

.............................................................................................................................................

İyi hoş içini döktün de otoimmun hepatit, haşimato, takviyeler ne alemde diyen varsa burdan devam etsin :)

Eklem ağrılarım oldukça fazla, halsizlikse zaman zaman hala bastırıyor, iştah deseniz hemen hemen aynı sebze görmeyim modundayım ama uyduruyorum bir şeyler instagramdan takip edenler bilir.

Takviyelerime doktorumunda kararı ile "hamile multivitamini" ekledim. Baktı ben omega 3 şu bu kullanıyorum en iyisi sen multivitamin al benimde içim rahat olsun dedi adam ancak onun verdiği markayı almadım yurdışından gelen elimde olan vardı içerikleride hemen hemen aynı idi.(Doktorun verdiği markayı soracak olan varsa instagramdan ulaşsın bana bulurum kağıt şimdilik kayıp:))   Sonra iyot ekledim. Her ne kadar doktorum takviyelerin bebek gelişiminde bir etkisi olmadığını düşünse de ,çünkü buna dair bir çalışma yokmuş, anne ve anne karnındaki bebeğin en çok ihtiyacı olan temel kaynaklar Omega3, iyot, demir, magnezyum, kalsiyum ve biz bunlaru gıdalarla maalesef alamıyoruz. Bu benim kararım ve benim yaptığım araştırmalarda bunu söylüyor. Günlük 300 mcg iyot alıyorum. Kalsiyuma geçiş yapıyorum ve günlük 500-600 mg ekliyorum. D vitaminimimi zaten günlük almaya devam ediyorum ama yaz ile birlikte bitirebilirim öncelikle ölçtürmeliyim. Birde aksatmadan günlük düzenli aldığım probiyotiğim ve omega-3 üm var. Bu kadar :)

Son olarak ikili tarama sonucumuzu doktorumuz telefon ile bildirdi şükürler olsun her şey yolunda darısı tüm anne adaylarına olsun diliyorum. Tarama testi için kan verdiğimde troid ve karaciğer değerlerime bakılmasınıda rica etmiştim. Onlarda yolunda :) (gebelikten önce 100 mg levotiron kullanıyordum gebelikle birlikte 150 mg oldu şuan TSH normal aralıkta olduğu için artırmıyoruz)

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder