Otoimmün Hastalıklar

Benim Dünyam'da anlatılan her şey hastalık sürecimde yaşadıklarım ve tecrübelerimden ibarettir. Aldığım kararlar tamamen bana aittir. Doğruluğuna inanmadığınız hiç bir adımı atmayınız !!!

27 Nisan 2018 Cuma

BEBEĞİM İLE 14 HAFTA :) ACABA CİNSİYETİMİZ NE?





Geçtiğimiz hafta nasıl da güzel yerleri gezdik öyle
Daha doğmadan Ukrayna'ya gittim
Hiç güzel şeyler yiyemedin ama üzülme tadını çıkar ben öyle yaptım :)

Anne ben 12 cm oldum, 100 gr dedi doktor bana :)
Büyüme evresine girdim, karnın kocaman olabilir hazırlıklı ol
İlk olarak dokunma duyularım oluşmuştu ya hani, artık tat duygularımda oluştu
Yani ne yersen artık tadını alıyorum

Ben bir şey daha biliyorum cinsiyetimi öğrenmeye geldiniz :)
Ama bunu şuan ben ve doktor biliyor sadece
Teyzem size sürpriz parti yapacakmış
Ne güzel ve heyecanlı... 

Ay benim adım bile belli :)
Sevmezsem zamanla sana söylerim dinle beni tamam mı?

..........................................                .................             .........................................


Yaklaşık 2 haftadır gluten ve süt ürünleri hayatımda. Hamilelik şımarıklılığı dedim ben buna. Kendime eziyet etmedim canımın çok simit ve bazla istediği zamanlar oldu. Bir de Ukrayna seyahatimde yiyecek hiç bir şey bulamadım. Haftaya kan testi yaptırmayı düşünüyorum. Gebelikte bağışıklık sistemi kendini baskıladığı için gerçekleri göremiyor olabilirim ama her şeyin farkında olarak yapıyorum bu bile farklı haz veriyor insana. Son olarak bir İstanbul seyahatim var sonrasında güçlü bir detoks sürecine gireceğim söz :D

Karaciğer ile ilgili gıda takviyeleri almadığım bu dönemde beslenmeme süper gıdalar olarak adlandırılan tozları, baharatları, içecekleri eklemeye çalışıyorum. Antioksidan açısından yüksek pancar, patlıcan gibi besinleri çok tüketmeye çalışıyor baklagillerden ve etten uzak kalıyorum. Canım zaten bunu istiyor. Günlük su miktarımı maksimum tutuyor, kahve istersem orjinal türk kahvesi ya da filtre kahve hakkı tanıyorum kendime. 

Gebelikte iyot ve selenyum gibi takviyelerin kullanımı hakkında fazlası ile soru alıyorum. Ama şunu batan belirtmeliyim ki bunlar tamamen benim tercihim. Kadın doğum doktorumun ön gördüğü bir hamilelik multivitamini var 800 mg folate, 50 mg selenyum vs. içeriyor. Multivitamine ek olarak ben, 3600 mg Omega 3 , 250 mg magnezyum, 300 mcg iyot damlası, probiyotik, kimi zaman sindirim enzimi ve daima D vitamini alıyorum. Bunları kimsenin kontrolünde kullanmıyorum. Tabi ki en doğru olan ölçtürerek eğer depolarınız dolu ise günlük dozlar ile devam etmeniz. Ama ben hem haşimato hem de eski bir otoimmun hepatit hastası olarak vücudumun eksikliklerini biliyorum. Hamilelikte ihtyaçlarımız nerdeyse 2 kat artıyor bunu da biliyorum. Bu arada kadın doğum doktoruma göre bu vitaminlerin bebeğe etkisi kanıtlanmamış. Ama zaten ben bebeğim gelişmiş olsun diye almıyorum onu zaten gıdalar ile besliyorum ama kendimin ihtiyacı var biliyorum. Zaten bebek olmasa da alıyordum bunları ben. Umarım açıklık kazanmıştır diyerek...

Evet, cinsiyetimizi öğrendik biz. Yani kapalı zrfa yazdırdık. Herkes merakla nasıl yani yaaa niye diyor ama sürpriz cinsiyet partisi yapalım dedik. Teyzemizde şehir dışında okuyor. Tüm aile aynı anda öğrenelim istedik. Önce sağlık önemli olduğu için ve kendimizi fazlaca erkek çocuğa alıştırdığımız için(tahminler hep bu yönde) merakta etmiyoruz :)

Haftaya kan sonuçları ve cinsiyetimiz ile görüşürüz:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder