Otoimmün Hastalıklar

Benim Dünyam'da anlatılan her şey hastalık sürecimde yaşadıklarım ve tecrübelerimden ibarettir. Aldığım kararlar tamamen bana aittir. Doğruluğuna inanmadığınız hiç bir adımı atmayınız !!!

25 Eylül 2017 Pazartesi

ALA10 (22.09.2017)


UMARIM SON CAN ACIYIŞLARIMDIR!

Uzun zamandan sonra canım bu kez çok yandı!

Üzülüyorum yeri geliyor ağlıyorum ama hayatımdaki hiç bir şey beni 2 günden daha fazla düşündürmüyor artık. Çünkü, ben tecrübe ettiğim şu 2 yılda çok şey öğrendim hayattan. Bu cümleleri bana kurduran, canımı yakan hemşire olamaz herhalde : ) Evet, kan alırken canım fazlaca yandı ve şuan sevgili, narin ve ince denilen damarım acı çekiyor.

Hala, bir hemşirenin söylediği söz aklımdan çıkmıyor "Hematoloji hastasısın ve çok damarın yok. Bu damarına çok iyi bak." demişti acınılası gözlerle : ) O hemşire ile görüşmeyeli 4 ay oldu sanırım. Şimdi oturup iyileştim ben ablacığım desem muhtemelen inanamaz :) Neyse...Gene de o damarıma iyi bakmalıyım.

Bu süreçte, hayatımın şu noktasında neler yapıyorum?

Instagram hesabımı daha aktif kullanıp, ulaşamadığım kim varsa ulaşmaya çalışıyorum. Sonra, "Ayşe! Boşuna mı bunlar?" diyorum. Çünkü, tanıdığım, öncesinde iletişimde olduğum bir çok OTOIMMUN HEPATIT hastasının sadece hala izlediğini görüyorum. Evet, bu noktaya kadar ben sadece tecrübelerimi paylaşmıştım. Doktor ya da bu konuda uzman olmadığım için beslenme hariç ilaçlarda düşüş dozlarını bununla beraber alınması gereken vitamin dozlarını paylaşmadım. Çünkü, biliyorum ki her beden, her kişi farklıdır. Hastalığımızın ilerleme boyutu ve bizde yarattığı hasar farklıdır. Denise'nın tecrübelerine göre, ben oldukça hızlı iyileşen hastalardandım. 6 ay gibi bir sürede tüm ilaçlarımı bırakmıştım. Neden mi? Hastalığımın 1. yılında bu tedaviye başladım ve 1 yılda maruz kaldığım ilaç hasarı azdı. Sonrasında genç bir bayandım ve hücrelerim oldukça hızlı yenileniyordu. Tabi beslenmeme ve vitaminlerimi harfiyen uymuştum. O nedenle söylüyorum hep, ilerleyen zaman lehimize işliyor. Bir gün daha kaybetmeyelim.

Denise artık danışmanlığına Türkiye'yi de aldı. İngilizce bilmeyenler ama bu tedaviye sonuna kadar inanlara tercümanlık yaparak bana yardım eder misin ? dedi. Seve seve kabul ettim. İlgilenenlere danışmalık ücretini ve ödeme şeklini bildiriyorum. Keşke benim için de birileri bu kolaylığı sağlasaydı. En azından destek olsaydı. Yoktan varetmek güzel olduğu kadar zor, maneviyat bile olsa.

Instagram'dan sürekli duyurduğum haberleri buradan da paylaşmışken son kan testimize bir bakalım.

ARTIK BİTTİ!!! diyeceğim günlerde gelecek elbet :)

6 ayı geride bıraktık. Her ilaç azaltışından sonra değerler azıcık yukarı eğilim gösteriyor sonra tekrar normale dönüyor. Umarım bu kez de böyle olur. Çünkü artışa geçerse kortizonu çeyrek doz artıracağımızı söyledi Denise.


Barcelona'dan döndüğümde diyetimi ne kadar esnek tuttuğumu düşünüp korksamda huzurlu ve stressiz bir hafta beni olumlu etkilemişti sanırım :) 2 hafta önce yapılan testlerimde ALT:55 AST:48 di baktığınızda ve biz kortizonu 2,5 mg a düşürmüştük. Hep söyledim ilaçlar düştükçe değerlerin ufak ufak kıpırdaması normal. Vücut ilaçsız nasıl davranacağını öğreniyor. İçeride savaş hala devam ediyor. Sen dışarıdan doğru beslenerek, antioksidanlarını DOĞRU DOZDA alarak vücuda destek oluyorsun. Zararlı askerlerin çoğalmasını durduruyorsun.
Bu artan altmışlı değerler beni endişelendirmiyor. Stresli bir haftanın nimetlerimi kortizon etkisini 2 hafta sonra göreceğiz.
GGT nin azar azar da olsa düşüşe geçmesi diğer bir olumlu haber. Maalesef GGT' nin yoluna girmesi uzun zaman alacak. Beslenen ve iyileşen karaciğer ile o da düzelecek.

Bu iki hafta da neler yapıyor olacağım? 

Alkali beslenme için detaylı arşiv araştırmalarına girdim ve daha öğreneceğim çok şey varmış meğer.
Sebze sularının hep iyi geldiğini Denise söylerdi ve bende kırmızı pancarla bunu test etmiştim. Şimdi sabah rutinimdeki sebze sularıma geri dönüyorum. Bol antioksidan içeren badem, sumak, zerdeçal... gibi besinlerime geniş yer ayırıyorum. Omega3 takviyemi artırıp enflamasyonu biraz daha engellemeye çalışıyorum buna ek olarak yararlı yağları kullanmaya devam ediyorum.

Ben bir doz olarak bıraktığım kortizonun yarısını bile olsa tekrar almak istemiyorum.

Umarım karaciğerim benim çabalarıma cevap verir :)
Instagram :@otoimmunhepatit


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder